وبلاگ فروشگاه اینترنتی خاص باکس

بهترین گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳ ب.ظ

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

 

در بازار رنگارنگ گوشی موبایل، قیمت های متفاوت،امکانات گوناگون، تنوع بی شمار و پیشرفت تکتولوژی دست به دست هم داده اند تا برای انتخاب بهترین گوشی با توجه به بودجه مان همیشه گزینه های زیادی وجود داشته باشد. در رقابت کمپانی های بزرگ و درجه یکی همچون سامسونگ و شیائومی و آنر و هواوی و ... کدام بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان در بازار را دارد؟ با ما همراه شوید تا در ادامه بهترین و به صرفه ترین مدل ها به نسبت امکانات را با هم بررسی کنیم و نقاط ضعف و قدرت آنها را زیر ذره ببین ببریم.

انتخاب بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

محصولات زیادی در این بازه قیمتی قرار می گیرند ولی سعی خاص باکس بر این است که گزینه هایی را معرفی کنیم که در بازه حدودی ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان قرار بگیرند در واقع فرض می گیریم قرار است بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان را انتخاب کنیم برای همین به گوشی های ارزان تر کاری نداریم.

1.هواوی Y7p

مذاکره برای کنار گذاشتن کدورت ها بسیار خوب است. اما آیا این مذاکرات نتیجه مثبت می دهند یا خیر؟ برای هواوی این نتیجه هیچ فرقی نمی کند چرا که با قدرت زیاد به کار خود ادامه می دهد. حتی اگر میانه راه گوگل، هواوی Y7p را همراهی نکند. هواوی Y7p برای کسانی که دنبال یک گوشی تا 5 میلیون تومان هستند بسیار مناسب است. بهترین گوشی های هواوی در سال جدید نیز مدل های خوب و گوناگونی هستند که می توانند سلایق مختلف و بازه های قیمتی متفاوتی را شامل شوند. هواوی Y7p را نیز می توان جزو یکی از خوش ساخت ترین و خوش قیمت ترین محصولات این شرکت دانست. مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار مناسبی در این گوشی قرار داده شده است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

طراحی هواوی Y7p به شکل نوین و با رنگ های بسیار جذاب خود را نشان می دهد. این گوشی در دو رنگ مشکی نیمه شب و آبی طراحی شده که از زوایای مختلف و انعکاس نوری مختلف رنگ آن تغییر می کند. در قاب جلویی شما شاهد صفحه نمایش بزرگ و مناسب 6.4 اینچی آن است که از نوع LCD می باشد. تراکم پیکسلی که این صفحه نمایش دارد 269 پیکسل بر هر اینچ است و می تواند کمک زیادی به مصرف باتری شما نماید. در گوشه سمت چپ نمایشگر شما حفره دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را می بینید. قاب پشتی زیبایی بصری توصیف نشدنی دارد که شما را در نگاه اول محو خود می کند. جلوه های نوری و تغییر رنگ خاص در این قاب به خصوص در رنگ آبی به خوبی حس می شود. ابعاد هواوی Y7p به اندازه 159.8x76.1x8.1 میلی متر می باشد و به لطف بدنه پلاستیکی آن چیزی حدود 176 گرم وزن دارد.

قاب پشتی میزبان چینش عمودی لنز های دوربین 3 گانه هواوی می باشد. لنز اصلی این دوربین یک سنسور 48 مگاپیکسلی است و در کنار آن یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد. مسئول پردازش در این گوشی بر عهده ی چیپست Kirin 710F است که در کنار آن شما می توانید از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرید. همگی این مشخصات سخت افزاری از یک باتری بسیار خوب 4000 میلی آمپری تغذیه می کنند. برای شارژ مجدد این باتری نیز خوش شانسید چرا که یک شارژر سریع 10 واتی وظیفه ی این کار را بر عهده دارد. اندروید نسخه 9 با رابط کاربری هواوی موسوم به EMUI از پیش بر روی این گوشی نصب شده اند اما سرویس های گوگل بر روی آن قرار داده نشده است و هواوی به جای آن از گالری اپلیکیشن های خود استفاده نموده که تا حد زیادی شما را بی نیاز و راضی نگه می دارد.

موفقیت به شانس و اقبال بر نمی گردد و کاملا اکتسابی است. چیزی که هواوی را در این راه تبدیل به یک نخبه کرده است. طراحی یک گوشی بسیار خوش ساخت و البته خوش قیمت برای کسانی که به دنبال ویژگی های بالا با قیمت مناسب هستند کار ساده ای نیست. اما شرکت های چینی مانند هواوی و شیائومی در این راه بسیار موفق عمل کرده اند.

2. گوشی شیائومی ردمی 9C

شیائومی اخیراً محصول جدید دیگری را معرفی کرده است که واقعاً شایسته توجه می باشد. نوبت آن رسیده که به بررسی در گوشی هوشمند جدید شیائومی Redmi 9C بپردازیم. ردمی 9C بهترین گوشی تا 5 میلیون شناخته می شود که نیاز کاربران را به خوبی رفع می کند. اول از همه، Redmi 9C نه تنها یک گوشی هوشمند مدرن بوده که پشتیبانی از NFC را دریافت کرده است، بلکه دارای یک پردازنده خوب MediaTek Helio G35 و یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپری می باشد. علاوه بر این، این دستگاه دارای سیستم دوربین سه گانه می باشد.

مدل جدید شیائومی ردمی 9c برای طراحی قاب پشتی از پلاستیک با دوام استفاده کرده است. این گوشی موبایل در سه رنگ خاکستری، آبی و نارنجی ارائه می شود. کیفیت ساخت، مانند سایر مدل های گوشی های هوشمند در سری ردمی، از استاندارد بالایی برخوردار می باشد. در پشت گوشی موبایل Redmi 9C، یک ماژول مربع شکل قرار دارد که دوربین سه گانه و یک فلاش LED در آن جای گرفته است. در قسمت مرکزی، یک ماژول اسکن اثر انگشت قرار گرفته شده تا با استفاده از قفل اثر انگشتر امنیت گوشی حفظ گردد.

در جلوی گوشی، صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی با وضوح HD+ یا 1600 در 720 پیکسل قرار گرفته است. صفحه نمایش ردمی 9c رنگ های کاملاً غنی و درخشان را به نمایش می گذارد. حتی در هوای آفتابی، روشنایی صفحه برای استفاده راحت کافی می باشد. علاوه بر این، این گوشی تلفن دارای تنظیمات گسترده ای است که در آن می توانید محافظت از چشم در مقابل نور آبی و حالت خواندن را انتخاب کنید. پردازنده Helio G35 را می توان در دو گوشی هوشمند ارزان قیمت دیگر از Realme مدل های C11 و C15 یافت. پردازنده Helio G35 هشت هسته با حداکثر سرعت 2.3 گیگاهرتز می باشد. این تراشه با شتاب دهنده گرافیکی PowerVR8320 کاملا هماهنگ بوده و باعش شده تجربه کاربری بسیار روان باشد. اگر در مورد بازی ها بخواهیم صحبت کنیم، این گوشی موبایل حتی سخت ترین و سنگین ترین بازی ها را اجرا می کند، اما فراموش نکنید که این یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می باشد و برای سرگرمی مداوم در بازی ها در نظر گرفته نشده است. این گوشی تلفن در دو نوع متفاوت 2 یا 3 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی موجود می باشد. علاوه بر این، ردمی 9c یک فضای حافظه جداگانه برای کارت حافظه خارجی تا حداکثر 512 گیگابایت را دارا می باشد. ماژول اصلی دوربین دارای وضوح 13 مگاپیکسلی بوده و کیفیت تصویر خوبی را در ساعات روز ثبت می کند. ماژول های دوم و سوم دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی برای عکس های ماکرو و پرتره هستند. البته نتیجه عکس های ماکرو زیاد چشم گیر نیست، اما عکس های پرتره با سنسور عمق قابل قبول می باشند. نکته مثبت دیگر در مورد Redmi 9C ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت می باشد. با توجه به اینکه وضوح صفحه نمایش تنها 720 است، مانند وضوح تصویر Full HD، مصرف باتری زیاد نخواهد بود و باتری برای شما به مدت 2 روز عمر خواهد کرد.

مزیت اصلی Redmi 9C ارزان قیمت وجود NFC در آن است. این یک موضوع یک قدم واقعا بزرگ کمک کننده برای محبوب شدن هر چه بیشتر گوشی های هوشمند ارزان قیمت می شود. این گوشی تلفن با دارا بودن صفحه نمایش بزرگ و روشن، باتری عظیم  و پردازنده به روز ارزش خرید بالایی دارد. اگر به دنبال بهترین گوشی 5 میلیون 2020 می گردید مطمئنا Redmi 9C انتخاب خوب برای شما خواهد بود.

3. گوشی شیائومی ردمی 9

شیائومی با سری گوشی های REDMI توانست الگوی مناسبی راجع به گوشی های هوشمند در ذهن مخاطبان بسازد و این الگو در دسترس قرار دادن گوشی ای با ویژگی های عالی و کیفیت مناسب در عین داشتن قیمت معقول و مقرون به صرفه بود. حال مجموعه ردمی بار دیگر در سال 2020  با گوشی شیائومی Redmi 9  پا به میدان رقابت گذاشته است. این گوشی بعد از مدلی با نام Redmi 8 روانه بازار شد. آنطور که پیداست در طراحی ردمی 9 شیائومی سعی شده در اکثر موارد مانند نمایشگر، پردازنده و دوربین به سوی ارتقاء گام برداشته شود. هر چند که Redmi 9 برخی از ویژگی های مناسب مدل Redmi 8 را حفظ کرده است. اما از لحاظ شباهت ویژگی ها، می توان گوشی شیائومی Redmi 9 را بسیار به مدل پرچمدار شیائومی Redmi Note 9 نزدیک دانست و این گوشی را در لیست یکی از مدل های بهترین گوشی ها تا 5 میلیون تومان قرار داد.

گوشی شیائومی Redmi 9 با ظاهری زیبا در ابعاد 9.1*77*163.1 و با وزن 198 گرم وارد بازار شد. پس این گوشی در دسته تلفن های هوشمند بزرگ و ضخیم جای می گیرد که شاید دلیلش به استفاده از نمایشگر 6.53 اینچی و باتری بزرگ برای این مدل برگردد. بدنه ی شیائومی Redmi 9 در قسمت پانل پشتی و فریم از پلاستیک و در پانل جلویی از شیشه ی گوریلا گلس 3 ساخته شده است. در بخش صفحه نمایش یک نمایشگر 6.53 اینچی لمسی خازنی از نوع IPS LCD رزولوشن 1080 در 2340 را ارائه شده است. این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ، فول اچ دی که حدود 89 درصد پانل جلویی را به خود اختصاص داده روشنایی و وضوح مناسبی دارد. دوربین چهار گانه ردمی 9 شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی در آخر هم یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصاویر تشکیل شده است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل بوده و مانند اکثر میان رده ها کیفیت فیلم برداری این گوشی نیز 1080 و 30 فریم در ثانیه است. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به قابلیت عکسبرداری HDR و پانوراما اشاره کرد.

از همه ی این ها گذشته سخت افزار گوشی شیائومی Redmi 9 با داشتن یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای از نوع Helio Mediatek G80 در کنار پردازنده گرافیکی Mali G52 MC2 از مدل های قبلی پیشی گرفته و این نوید را می دهد که شیائومی Redmi 9 از نظر سرعت و پویایی بهتر عمل کند. ردمی 9 در دو مدل رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است. باتری قدرتمند 5020 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری انرژی مورد نیاز این گوشی را تامین می کند که عمر بسیار خوبی دارد. اگر چه باتری شیائومی Redmi 9 قابل تعویض نیست اما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی کرده و درون جعبه یک شارژر 10 واتی قرار دارد که می تواند این گوشی را در عرض نیم ساعت 20 درصد شارژ کند.

وقتی ویژگی های مثبت این مدل را در ذهن مرور می کنیم و در کنار قیمت آن قرار می دهیم برای خرید شیائومی Redmi 9  اشتیاق بسیاری در ما بوجود خواهد آمد، چرا که داشتن گوشی ای با نمایشگر فول اچ دی و باتری بسیار مقاوم با عمر مناسب در کنار داشتن دوربین چهارگانه رضایت بخش، آن هم با قیمتی حدود 5 میلیون تومان حتما وسوسه کننده خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی